چرا عروس ها پس از وصلت تپل مي شوند؟

عكاسي و فيلمبرداري عروس

چرا عروس ها پس از وصلت تپل مي شوند؟

۲ بازديد


خيلي از عروس خانم ها پس از وصلت مبتلا بيشتر وزن مي‌شوند ولي با درك كردن يكسري نكته مي توان از چاقي پيشگيري كرد .
حتما شما نيز به دور و برتان به عروس خانم هايي برخورده ايد كه تعدادي ماه پس از تزويج بيشتر وزن قابل توجهي داشته اند . ممكن است به هيچ وجه خويش شما نيز يكي اين عروس خانم ها باشيد . اين چاقي از دير باز وجود داشته و با عباراتي نظير «آب زير پوستش رفته» يا اين كه «زندگي بهش ساخته» تعريف مي شده‌است . ولي آيا چاقي خانمها پس از وصلت مبناي علمي دارااست , آيا عوارض فيزيولوژيك سبب اين چاقي مي‌شود و آيا مي توان از اين چاقي تحميلي جلوگيري كرد؟ پزشك رضا راستمنش , كارشناس تغذيه و رژيم درماني تمام دلايلي كه موجب چاقي خانم ها ميگردد را بررسي كرده و روشهاي جلوگيري از چاقي پس از تزويج را مي‌دهد .

امان از پاگشا
علت چاقي بعداز تزويج را ميتوان در عوامل مختلفي و متفاوتي كاوش كرد ; از عوامل فرهنگي و اجتماعي بگيريد تا عوارض فيزيولوژيك .
يك كدام از مهم ترين عوامل چاقي پس از وصلت رسوماتي است كه براي عروس و داماد موجود هست . بعداز وصلت مراسم مختلفي در كشور ايران براي عروس و داماد اجرا مي شود . اوليه از تمامي ماه عسل است كه فورا بعداز عروسي آغاز مي شود .
قرصهاي ضدبارداري آب را در تن نگه مي دارا‌هستند . چه بسا احتمال دارد 2 تا 3 كيلو آب در تن محبوس بماند و سبب بيش تر وزن شود .
هجرت و فعاليت نكردن و استراحت ناشي از آن تن را در حالت بيشتر وزن قرار ميدهد . ايراد ديگر روءيت كرد و بازديدها و به اصطلاح پاگشاهايي است كه براي عروس و داماد اجرا مي شود . خانواده عروس , داماد و عزيزان و آشنايان طبق يك سنت ديرينه عروس و داماد را به ضيافت دعوت مي نمايند .
اين ضيافت ها كه گاه تا يك‌سري ماه ارتفاع ميكشد , سبب ساز ميشود عروس و داماد , به خصوص عروس ها فعاليتهاي روزمره خويش را تعطيل نمايند .
براي مثال در‌صورتي‌كه آشپزي يا اين كه عمل منزل داشتند , از آن معاف باشند . خانواده ها نيز براي اين‌كه به اصطلاح سنگ تمام بگذارند , اشكال غذاها را صحيح مي نمايند و از عروس و داماد مي‌خواهند بيشتر طعام بخورند تا جايي كه در حالتي‌كه عروس و داماد از ميل كردن چيزي كه به آن‌ها تعارف شده امتناع نمايند يا اين كه تعارف كسي را رد نمايند , كارشان به عوارض فرهنگي نيكو نيست و منجر دلخوري خانواده ها مي گردد همين ضيافت هاي طولاني و پي درپي علتي بر استارت يك بيشتر وزن مي گردد با درنظر دريافت كردن اين‌كه اين ضيافت ها قادر است مدتها ارتفاع بكشد .

قرصهاي تپل كننده
مساله فيزيولوژيك نيز در پيدايش اين چاقي بي تاثير نيست . قسمتي از اين مساله به تغييرات ارگانيك كه پس از وصلت در تن خانم ها فيس مي‌دهد , بازميگردد . استفاده از قرصهاي جلوگيري از بارداري نيز اگرچه ارگانيك نيست ولي در زمره مساله فيزيولوژيك پس از تزويج قرار مي‌گيرد . اين قرصها دارنده تركيبات استروئيدي ( كورتوني ) مي‌باشند . اين تركيبات استروئيدي از سه روش مي‌توانند منجر ارتقاء وزن در عروس خانمها شوند .
اولي استدلال اين است كه‌اين قرصها آب را در تن نگه مي دارا هستند چه بسا شايد 2 تا 3 كيلو آب تنها به دليل استفاده از اين دسته قرص ها در تن محبوس بماند و منجر بيشتر وزن شود . استدلال دوم به ارتقاء اشتها در اثر مصرف اين قرصها بازمي گردد . معمولا در بخش اعظمي از خانمها اين ارتقا اشتها چهره مي هد . برهان سوم مرتبط با تجمع چربي است . تركيبات استروئيدي سبب ايجاد چربي در تن شده و چربي سبب چاقي ميشود .

كليه چيز در كنار نيز
ممكن است عوامل بيان شده به تنهاي نتوانند سبب طولاني تر وزن شخص شوند البته در حالتي كه فرض نماييد شخص در سطح اي است كه قرص ضدبارداري مصرف مي نمايد و به همين علت ارتقاء احتمال مراقبت آب در تن و ارتقا چربي در تن موجود هست و شخص ناخودآگاه در معرض چاقي قرار گرفته است . از سوي ديگر متانت بعداز وصلت باعث پرخوري وي شده و همين بدني كه مستعد بيشتر وزن است , خواه ناخواه در مسير آن قرار گرفته است .
اكنون اين را نيز طولاني تر فرمائيد كه شخص بدون چاره است درين وضعيت از اين ضيافت به آن ضيافت برود و هر شب شام مفصل بخورد .

اتليه عكاسي عروس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.