هارموني سفره ي عقد

عكاسي و فيلمبرداري عروس

هارموني سفره ي عقد

۱ بازديد

درصورتي كه فلسفه ي زيبايي را مورد بررسي در اختيار بگذاريم , مي توان دو ديدگاه را مورد‌علاقه داشت :



در آغاز دركي زيبايي شناسانه از شي ءها و مناظر به صورت آزاد و بيرون از هرگونه تعلق , دوم دركي متعلق , توام با مقايسه ي يك مورد خاص با يك سري مورد گوناگون .



مثلا زماني مي‌گوييم كه فلان گل به حيث اينجانب زيباست حيث فردي از آن گل ارائه داده ايم كه خالي از هر مدل مقايسه است . در‌اين مورد عقيده ي ما دركي آزاد است البته زماني يك گل را بين تعدادي گل مقايسه ميكنيم حكم ديدگاه متعلق را ميگيرد .



ابداع و به عمل تصاحب كردن قوه ي ايده پرداز , در سفره آرايي و تمام جوانب هنر نقشي حساس دارااست . ما بايستي نگاهي متمركز و چندين جانبه به سفره داشته باشيم كه حاصل تجزيه و ادغام عنصرها متعدد در سفره است . احتمالا يك شيئ به تنهايي خوشگل چشم شود ; البته در جايگاه مقايسه با شي ءها ديگر يا اين كه در كنار يك شي ديگر زشت به لحاظ رسد . براين اساس دقت به دسته هارموني و ادغام رنگ در سفره ي عقد چشمگير است و زيبايي آن را دو چندان مي نمايد . ناهم خواني رنگ ها فارغ از هيچ سنخيتي , يا اين كه غوغا بيشتراز حد سفره , به نحوي كه شي ها در دل نيز گم شوند ; از زيبايي آن مي كاهد . اين كه چه چيزي در كنار چه چيز قرار , يا اين كه چه رنگي با كدام موضوع مطابقت داشته باشد , نياز به هنرمندي خاصي داراست .



دكوراسيون - سفره - عقد
انگيزه سفره ي عقد چيست؟!

در صورتيكه چشم و شنيده ايم براي تزئين سفره ي عقد از كادر هاي درست شده از پوست گردو و فندق واستفاده ميگردد . اين آساني در عين زيبايي , نوعي هنر است . هنر زيستن با كمترين بودجه . نياز به ظروف نقره اي يا اين كه كريستال و شيشه اي لاكچري نيست . اجسام و اشياي اطراف به عبارتي انعكاسي را به ما ميبخشند كه ما به آن ها عطا ميكنيم . آنچه را در جستجوي آنيم به شرطي مي‌يابيم كه در باطن خويش و در ارگان تك تك اجزاي هستي و اشخاص بكاريم . پس چه چيزي زيباتر و وافي خيس از ادب . آيا جز اين است كه ما براي كسب متانت وصلت مي كنيم؟ آيا جز اين است كه وقار چيزي دروني است؟ درحال حاضر گشوده برمي گرديم به رويارويي ظواهر و باطن . آيا خير اين است كه امري كه ظاهري و پوشالي باشد مارا از آرمان هايمان بدور ساخته است؟ به حيث مي‌رسد كليه اين تجربه را داشته باشيم كه بعداز رجوع از عروسي , در پستوي ذهنهاي مشوش , به خاطر حس ضعف و باخت , شبي همگام با كابوس , روانه ي بالين مشويم .



در دولت ها مدرن كه گرايش متعددي بر فرديت موجود هست , اين رهيافت بيشتر به ديده ميخورد , به اين دليل‌كه كل نگري بيشتر در‌پي تاييد و جواب بلي به چنگ آوردن و جلب لحاظ دور و بري ها است و اين كل نگري منجر مي‌شود از اعتنا به بقيه سويه هاي لذت غافل بمانيم . در مجالس بيشتراز آنكه از بودن در محيط خنده رو و مفرح حس لذت كنيم و شاهد عقد باشيم , عقده اي گره ناگشودني را با خويش همراه ميبريم و غايت اين‌كه از لذت بودن در كنار سفره ي عقد , كه نيز تداعي گر استارت يك كانون تازه است و نيز خويش مارا براي عده شدن به گرد يك كانون براي رقص و پاي كوپي فرا مي‌خواند , غافل ميمانيم .

اتليه عكاسي عروس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.