نكاتي براي فيلمبرداري و عكسبرداري عروسي

۱ بازديد

عروس و داماد , بازيگر نيستند . شايد براي نخستين دفعه است كه جلوي دوربين حاضر شده‌ايد . پس اگر ضبط يك پلان عالي نباشد , ارگانيك است كه آن را دوباره ضبط كنيم . با اينحال با اعتنا در يك سري نكته مي توانيم اين برداشتها را به دست‌كم برسانيم تا ضمن برداشت و ثبت خوبتر تصاوير و فيلمبرداري عروسي , در طول صرفه‌جويي شود و هم عروس و داماد خسته نشده , براي ادامه مراسم انرژي حتمي را داشته باشند .
1 - انرژي مثبت و شادابي :
لبخند , لبخند , لبخند . انرژي شما به گروه اجرايي آتليه نيز انرژي مثبت ميدهد . استراحت كافي پيشين از روز عروسي دوچندان واجب است و به‌اين مراد پيشنهاد ميكنيم درصورت رغبت مراسم حنابندان را يك روز زودتر برگزار فرماييد .
2 - عدم نگاه به دوربين و فيلمبردار :
در هنگام برداشت تصاوير , فيلمبردار به شما اعلام مينمايد كه چه كاري را مي بايست انجام دهيد . در‌اين هنگام ضمن اعتنا به گفته‌هاي فيلمبردار و اجراي آن , نبايد به دوربين و فيلمبردار نگاه كرد .
3 - ارگانيك باشيد :
قرار نيست عروس و داماد مثل هنرپيشه‌ها در نقش‌هاي ديگر ظواهر شوند . شايسته ترين و زيباترين تصاوير هنگامي ثبت ميگردد كه خودمان باشيم و به عهدوپيمان مشهور فيلم بازي نكنيم .
4 - استرس نداشته باشيد :
حضور جلوي دوربين عكاسي و فيلمبرداري ممكن است مقداري با استرس همراه باشد . خصوصا هنگامي كه كارمندان غربيه باشند . به همين جهت است كه فيلمبرداران و عكاسان حرفه‌اي مدام كارايي مي كنند با عروس و داماد دوست شده , با مزاح و اخلاق و رفتار خوش , از فشار حضور جلوي دوربين بكاهند و ثبت خوب تر تصاوير و فيلمبرداري عروسي را انجام دهند . پس به هيچ وجه نگران نباشيد و به عوامل اجرايي آتليه به ديده دوستان عزيز خويش نگاه فرمائيد .
5 - گام زدن عروس :
جامه عروس , عموما به دليل بلند بودن , دست و پا گير شده و احتمال دارد جنبش را با نقص‌ مواجه كند . در اينگونه موردها عروس قادر است با نوك انگشتان پا , دامن خرقه را به جلو پرتاب كرده و قدم بر‌دارد .
6 - مكان ضبط تصاوير فراهم شدن عروس و داماد :
با دقت به تعيين گلشن و آتليه , درصورت نياز مشورت واجب جهت ضبط تصاوير مرتبط با فراهم شدن عروس و داماد ارائه خواهد شد .
7 - ساقدوش :
در صورت رغبت و با هماهنگي آتليه آريا ميتوانيد جهت زيباتر شدن فيلم و ويديو عروسي , ساقدوش همراه داشته باشيد . اعتنا داشته باشيد دراينصورت حتما راهنماييهاي حتمي را از آتليه اخذ فرمائيد .
8 - كارمندان خانم :
جهت رفاه و آسايش عروسهاي با شخصيت درصورت رغبت ميتوانيد با انجام هماهنگي ضروري موقع عقد قرارداد , شغل هاي شمارا تنها كارمندان خانم انجام داده و از گلشن منحصربه‌فرد استفاده نمائيد .
9 - به گروه عكاسي و فيلمبرداري احترام بگذاريد :
اين يك ضابطه كلي است كه در حالتي كه به كسي اهميت بدهيد وي نيز به شما اهميت خواهد اعطا كرد . تيم تصويربردار را به بزرگترها و ميهمانها معرفي نماييد , بابت زحمتي كه مي كشند از آن ها قدرداني فرماييد و مطمئن گرديد كه مانند بقيه مهمانها با آنها برخورد مي شود . اين سبب ساز راحتي و وقار آنان خواهد شد و تمام سعي خويش را براي خوب تر شدن عمل شما خواهند كرد . در ضمن براي جلوگيري از هرگونه ناهماهنگي , لطفا درخواستها از فيلمبردار و عكاس فقط ازطريق خودتان صورت بپذيرد .
10 - اشخاص حساس را به عكاس و فيلمبردار معرفي فرمائيد :
خيلي داراي اهميت است كه ليستي از اعضاي حياتي خانواده , قوم و دوستان خوب كه دوست داريد حتما با شما عكس يا اين كه فيلم داشته باشند تهيه و تنظيم كرده و در اختيار عكاس يا اين كه فيلمبردار بگذاريد .
اتليه عكاسي عروس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.