راهنماي حقـــوقي عقد قرارداد با آتليه عكاسي و فيلمبرداري عروسي

۲ بازديد

يكي از مهمترين قسمت هاي هر مراسم عروسي , عكاسي و فيلمبرداري از مراسم است . عكس و فيلم هاي ياد انگيز از لحظات بي تكرار كه براي مدام به يادگار مي ماند . درين مقاله راهنماي حقوقي به شما يادآوري مي كنيم كه در هنگام بستن قرارداد با آتليه عكاسي و فيلمبرداري به چه نكات رسمي اعتنا نمائيد تا خيالتان از عكس هاي مراسم راحت باشد .
آنچه از يك مراسم عروسي براي مدام ميماند , فيلم و عكس اين مراسم است , هيچ كس نيز حاضر نيست اين لحظه هاي بياد ماندني و عاشقانه را از دست بدهد , هم اكنون به هر قيمتي كه باشد .
گزينش آتليه عروس يكي‌از مهم‌ترين بخش هاي طرح ريزي عروسي است , به اين ترتيب در گزينش آتليه اعتنا زياد داشته باشيد و مواقعي مثل ” تجربه و خوش ذوق وسليقه بودن مجموعه عكاسي و فيلمبرداري ” , “ رعايت رفتار ماهر ” , ” احترام به مشتري ” را با اعتنا به ذوق و سليقه و ميزان دارايي خويش , در لحاظ بگيريد .
آتليه عكاسي و فيلمبرداري مراسم عروسي تان را از بين چند آتليه تعيين نموده ايد و قرارست امــروز براي عقد قرارداد تشريف ببريد , سفارش ميكنم براي امضاي قرارداد , عروس خانم و آقا داماد , هر دو حضور داشته باشند تا ذوق هر دو براي تعيين گزينه هاي متعدد و درج در قرارداد , اعلام گردد .
ما به شما امداد مي‌كنيم تا در طول عقد و امضاي قرارداد , چه مواقعي را علاوه بر مفادي كه از پيش در قرارداد ذكر شده شده‌است , در لحاظ بگيريد و بصورت كتبي درج فرماييد تا با ذهني سهل وآسان , شايسته ترين و عاشقانه ترين لحظه هاي شما , در فريم دوربين ثبت و جاودانه شود .
راهنماي حقـــوقي عقد قرارداد با آتليه عكاسي و فيلمبرداري عروسي
از‌آنجا‌كه همگي آتليه هاي عكاسي , قراردادهايي از پيش فراهم و با فرمتي مشخص و معلوم دارا‌هستند , قطعاً قرارداد پاي كوبي شما نيز در به عبارتي فرمت هاي مهيا , مندرج و به امضاي طرفين مي‌رسد . در‌اين مواقع و با اعتنا به آلرژي هاي بالاي عكس و فيلم مراسم , خوب تر است تعهداتي كه از سمت آتليه احتمال دارد به هر علتي به صحت انجام نشود و موجبات غم تان را مهيا سازد , در همين ابتدا در قرارداد درج شود و براي آنان شرط باطل و يا اين كه جبران زيان اعلام گردد .
قراردادهاي اين چنيني ( قراردادهاي سري ) مبني بر ماده ۱۰ ضابطه دولتي كشور ايران و با توافق طرفين انعقاد ميگردد , در‌اين ماده رسمي داريم كه : ” قراردادهاي محرمانه نسبت به اشخاصي كه آن را انعقاد نموده اند در صورتي‌كه كه مخالف آشكار ضابطه نباشد , نافذ و براي طرفين واجب الاجراست . ”
در نصيب اوليه اين مقاله ذكر مي‌كنيم كه چه مواقعي بايد در قرارداد مكتوب شود و در نصيب دوم همين مقاله , بندهاي حقوقي براي درج در قرارداد را اعلام مي‌كنيم كه به شما ياري مي نمايد تا حق و دستمزد خويش را تحت عنوان يك طرف قرارداد , بصورت مكتوب درج نمائيد و در صورت عدم ايفاي آن‌ها بوسيله آتليه عكاسي , شرط باطل و دريافت ضرر داشته باشيد .
نصيب نخستين :
اعتنا فرماييد كه در قرارداد دربين شما و آتليه عكاسي , داده ها زير بصورت ظريف ذكر شود ( بخش اعظمي از اين داده ها در فرمت هاي قراردادهاي آتليه ها موجود هست و شما ميتوانيد ساير موردها را در صورت عدم وجود در نوشته قرارداد , با اعتنا به‌اين راهنما در هر دو ورژن قيد نماييد ) :
– مورخ عقد قرارداد ( بر بالاي سربرگ قرارداد آمده است )
– شماره قرارداد ( بر بالاي سربرگ قرارداد آمده است )
– داده ها طرفين قرارداد : در‌اين نصيب بايد اين داده ها در زمينه ي آتليه ذكر شود ( اسم آتليه , شماره پروانه كسب از اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران , نشاني ظريف , گوشي تلفن , شماره همراه , فكس , اسم رئيس آتليه )
– روز و مورخ مراسم شما
– ذكر ساعت استارت و خاتمه مراسم ( پايان عمل مجموعه فيلمبرداري تا پايان مراسم سالن مي‌باشد و نهايتاً در بيشتر آتليه ها تا ساعت ۱۱ شب است , در صورت نياز به فيلمبرداري نيمه شب يا اين كه ساعت طولاني تر حتماً اين مورد ها در قرارداد به همراه هزينه هر ساعت بيشتر ذكر فرماييد )
– دسته تصويربرداري ( مثلاً FULL HD )
– تعداد دوربين حاضر در مراسم
– تعداد فيلمبردار ( جنسيت فيلمبرداران و دسته پوشش آنان )
– هزينه محل ورود آتليه

اتليه عكاسي عروس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.