چه‌گونه عكاس و فيلمبردار مراسم وصلت را تعيين كنيد؟

۲ بازديد


عكس و فيلم عروسي , مهم ترين يادگاري‌هاي شما از اين مراسم است كه تا پايان قدمت براي‌تان ميماند و خاطرات آن روز شيرين را در ذهن‌تان زنده نگه ميدارد .
به نقل از جي پلاس , شيوه هاي متعددي براي كشف كردن يك آتليه عكاسي عالي موجود است , از پيشنهادات دوستان خوب و خاندان گرفته تا جست و جوي اينترنتي . بد نيست قبلي از گزينش اين نكته‌ها را با نيز مرور كنيم .
۱۰سوال مهمي كه مي بايست از عكاس بپرسيد :
- آيا شما با هر كس از عروسي شما عكاسي خواهد كرد ملاقات مي كنيد يا اين كه با نماينده آتليه؟
- آتليه آلبوم‌هاي نمونه‌اي از عروسي‌هاي قبل كه عكاسي كرده‌اند , براي ارائه دارند؟
- آيا عكس‌هاي مثال آن ها از نوعي است كه شما براي خويش تصور كرده‌ايد؟
- دست‌كم هزينه‌ها چقدر است؟
- آيا هزينه مشتمل بر فيلم‌برداري نيز مي شود يا اين كه هزينه مستقل دارد؟
- از دستيار استفاده مينمايند ( دستيار تحت عنوان تمرين عكاسي خواهد كرد؟ )
- برنامه روز عكاس چيست؟ ( مضاعف اساسي است كه عكاس طي روز جشن و پايكوبي شما براي پاي كوبي ديگري وقت نگذاشته باشد . )
- - عكاس تمايلي به شنيدن حرف‌ها و خواسته‌هاي شما دارند؟
- براي انجام پيشنهادات‌شان چه نوع ضمانتي دارند؟
- چه زمان بعد از جشن و پاي كوبي گالري عروسي مهيا است؟
گونه هاي آلبوم‌هاي عروس
اكثر اوقات آلبوم‌هاي عروس كه فعلا وجود دارا‌هستند , در يك كدام از دو نوع معمولي و ژورنالي قرار مي گيرند . اما هر دوي اين آلبوم‌ها ميتوانند در پوشش‌هاي زيباي چرم يا اين كه جير با جلدهاي حرفه‌اي و قشنگ ارائه شوند . ولي يك تفاوت اصلي بين آن دو است . آلبوم‌هاي معمولي كه در كشورهاي اروپايي به آلبومهاي Matted نيز معروفند , معمولا به وسيله برنامه‌هاي كامپيوتري مهيا پباده سازي مي گردند . اين آلبوم‌ها دوستداران متعددي ندارند و كمتر آتليه عكسي را ميبينيد كه آن را تحت عنوان گالري با اهميت به مشتريان نشان دهد . درين آلبوم‌ها معمولا عكس‌ها با كادرها و الگوهايي مهيا در هر كاغذ از يك تا چهار عكس قرار داده ميشوند و تحت عنوان آلبوم‌هاي كادو عروس و داماد در به عبارتي شب عروسي چاپ و صحافي شده و به آن ها نثار ميشود . همينطور بعضا از آتليه‌ها تحت عنوان سرويس ها جانبي به عروس و دامادهايي كه ترجيح ميدهند به جاي آلبوم‌هاي گران قيمت فقط عكسهاي‌شان را چاپ نمايند اين آيتم را كه بها كمتري داراست سفارش مينمايند .
آلبوم‌هاي ديگر اشكال پباده سازي شده يا اين كه Flush - mount مي‌باشند كه به آلبوم‌هاي ژورنالي , ژورنال عروس ايتاليايي يا اين كه آلبوم‌هاي مجله‌اي ( magazine style ) نيز معروفند . اين آلبوم‌هاي عروس از نگاه پباده سازي هيچ محدوديتي به غير از مهارت عكاس و تصور طراح آن ندارند . پباده سازي اين ژورنال‌ها بسته به فردي كه آن‌ها را پباده سازي مي كند از طراحي‌هايي مشابه به به عبارتي آلبوم‌هاي قبل يا اين كه صفحاتي رويايي مشابه به مجلات مد مختلف است و به همين علت بها آن ها بسته به حقوق و دستمزد فردي كه روي آن عمل مي كند زياد متغير است . يكي‌از نقاط مشترك اكثر وقت ها صفحاتي كه به‌اين صورت پباده سازي مي گردد , استفاده از عكس‌ها به طور تركيبي است . به نحوي كه كمترين لبه‌هاي عكس را دربرگيرنده شده و عكس‌ها به گونه‌اي قرار مي گيرند كه در همديگر و در مورد تركيب ميگردند . هر آتليه عكس يك استايل اختصاصي خويش را براي طراحي‌هاي آلبوم‌هاي عروس خويش استفاده مي‌نمايد .
گالري دستي , پرهزينه يا اين كه يك ضرورت؟
عكس‌هايي كه شما مي گيريد معمولا نپخته به حساب مي آيند ودر آتليه با تكنيك‌هاي فتوشاپ روتوش مي گردند و به نظر فروغ و روشنايي ورنگ و تناسب تهيه ميگردند . عكاسان آتليه‌ها با تكنيك‌هاي عكاسي , بازي با لنز و اطراف و روشنايي , فيگورهاي متعدد , آرايش و پيرايش سوژه‌ها , عكس‌هاي مدلينگ كه گهگاه با نمونه‌هاي روز عالم هم برابري مي نمايد , تصويري گوناگون و ماندگار از عروس و داماد مي سازند . همينطور آلبوم‌هايي كه‌اين ايام مد شده , مشتمل بر ۱۰ برگ ۳۰ در ۶۰ است كه مثل مجله‌هاي مد , عكس عروس و داماد را در صفحه هاي گالري چاپ مي‌نمايند . اين آلبوم‌ها احساس خوشايندي در مشتري ساخت مي‌نمايند . ارزش اين آلبوم‌ها معمولا از ۴۰۰ هزار تومان به بالاست .
اتليه عكاسي عروس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.